Puerto Varas

17 december 2008 - Puerto Varas, Chili

Hartelijk dank voor de hartverwarmende berichtjes...

Vanmorgen als een oude man opgestaan en om 8 uur de bus naar Puerto Montt gepakt. Daar zijn we echter nooit aangekomen want onderweg hebben we toch het schema weer wat omgegooid. We zitten nu in Puerto Varas, zo´n 10km ten noorden van het oorspronkelijke doel. Dit zou het meest Duitse plaatsje van Chili moeten zijn en eerlijk is eerlijk, het is nog Duitser dan Bad Karlshafen :) Ook hier weer de kuchen, Duitse verenigingen en een Duitse brandweer... Ze weten toch wel hun stempel op zaken te drukken, zelfs de lokale Mercedes  (de auto Marc ;) ) dealer heet Kaufmann. Het moet niet gekker worden.

Mooi dorpje aan een meer met 2 prominente vulkanen aan de oevers. Een hostel gevonden waar het interieur zo uit grootmoeders woonkamer kan komen.

Morgen naar het vliegveld om naar het zuiden van noord Patagonië te vliegen. Daar huren we een auto om een deel van de Carretera Austral te gaan rijden. Het laatste en onverharde stuk van de Pan-American langs vulkanen en gletsjers. Zaterdag staat een boottocht naar de Laguna San Rafael op de planning. Het kan dus een tijdje duren tot de volgende update.

1. Pa & Ma:
    17 december 2008
    Hallo Coen,
    heb je je verjaardag gepast gevierd? Je sportieve prestaties overtreffen onze stoutse verwachtingen. We genieten van je reisverslagen en foto's. Groeten aan Roger. Verder nog veel plezier en geniet ervan.
  2. Jolanda en Frans:
    20 december 2008
    Hoi Coen,
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag, iets te laat maar dat komt door het tijdsverschil???
    Je trotse ma vertelde ons over jou reisverslag op het web, en inderdaad het ziet er gelikt uit.
    We zullen je avonturen verder volgen. Groet van ons beide en veel plezier.
  3. roselda:
    20 december 2008
    Hi Coen,

I see the pictures very nice.. enjoy your holiday with roger..

merry christmas and happy new year..
    take care,
    tata