let it snow, let it snow, let it snow...

18 januari 2010 - Whistler, Canada

Gisteren zijn we tegen 11en vanuit Vancouver naar Whistler gegaan. Het was prachtig weer en dat maakte de hele rit nog mooier. Het is een 2,5 uur rijden langs baaien, beboste bergjes en op een gegeven moment met sneeuw beladen bergen. Omdat we pas vanaf 4uur het huisje in konden zijn we maar naar de kroeg gegaan.

Ook Whistler heeft een hoog Disney gehalte en is veel groter en drukker dan Banff. Ook is het stukken minder koud want we konden gewoon buiten zitten. Het had 's nachts weer flink gesneeuwd en met de opklaringen zag het er allemaal super uit. Het huisje is ook super met hot-tub op het balkon en vlak bij het centrum. Het zou alleen nog maar beter worden...

Afgelopen nacht hadden de sneeuwgoden weer voor een nieuw laagje poeder gezorgd en nu staat de teller al boven de 9 meter wit goud. Om 8.15 zijn we met de eerste lift omhoog gegaan. De liften op de top waren allemaal nog dicht in verband met de wind en het lawine schieten. De meeste pistes lagen er nog ongeprepareerd bij dus het was goddelijk om naar beneden te denderen.

Een maf moment vond later plaats. Marc en ik zaten in de lift en zoals zo vaak maar je hier dan een praatje met je mede liftgenoten, in dit geval een ouder echtpaar. Zegt moeders op een gegeven moment dat ze van oorsprong Nederlands is. Nou dat treft, wij ook. Bleek dat ze 40 jaar geleden uit Hengelo was vertrokken. Het moet niet gekker worden...

Later in de ochtend klaarde het langzaam op met alleen een ring van wolken halverwege. Daarboven scheen de zon en was het een walhalla met mooie uitzichten over de twee enorme bergen die Whistler-Blackcomb vormen. Het enige vreemde is doordat het niet zo hoog is het boven flink kan sneeuwen terwijl het in het dal regent. De sneeuwlagen veranderen ook voortdurend.

Nu liggen we helemaal munt in het huisje, zometeen eten en een biertje pakken. Dan tukken want vanacht gaat het weer sneeuwen. Hopelijk zijn dan morgen de 'off-piste' bowls open om flink sporen te trekken.

Oh Wilco, wij missen jou ook hoor...