Heli boarding in the Coastal Mountains

22 januari 2010 - Whistler, Canada

Gisteren was het dan zover. Na een aantal dagen uitstel in verband met het weer was het eindelijk tijd om in een heli te stappen. Met een stralend zonnetje en 1,5 meter verse sneeuw sinds vorige week hadden we ook geen betere dag kunnen uitzoeken.

Marc en ik hadden ons opgegeven voor 4 vluchten maar de extreem goede condities waren wel een 5de run waard. Het hele heli board gebied is net zo groot als de provincies Noord-Holland en Utrecht samen, dus keuze genoeg. Na een kort vluchtje werden we bovenop een top vlak bij Whistler gezet. Dit deel wordt Brandywine genoemd. De eerste helling was behoorlijk steil en dan wordt je bij iedere bocht getrakteerd op een 'douche' van poeder, koud maar super gaaf.

Hierna vervolgde kommen waar je op volle snelheid door knie diepe poeder kon knallen. De eerste afdaling werden we ook gevolgd door een camera man dus er komt nog een video online in goede kwaliteit. Onderaan bij de boomgrens werden we weer opgepikt door de heli voor een volgende afdaling.

Ook deze was supergaaf en kwam uiteindelijk uit op een bevroren meer waar we ook de lunch kregen. Na de lunch werden we op de omliggende pieken afgezet met iedere keer weer de meest geweldige afdalingen. De laatste run was met name tussen de bomen en rotswanden en daardoor ook behoorlijk uitdagend. Hierna vlogen we over Whistler-Blackcomb terug naar de helipad.

Afsluitend werd de video getoond (die vandaag klaar ligt) en met een lekkere pul bier hebben we bekeken of we nu echt zo goed waren als we ons voelden :). Klik hier voor de foto's.

Vanavond vliegen we terug en zit het er echt op. Whistler is een supermooi gebied en de backcountry maakt het uniek. Helaas kon Aaron door z'n rug niet zo vaak mee als verwacht. Al met al is het een top trip geweest die wel weer herhaald mag worden.

1. van drie:
    24 januari 2010
    ik kan mij voorstellen dat dit gaaf en super goed voelde ga maar weer sparen voor volgend jaar,Oostenrijk wordt het niet voor jou. groet
  2. frans en jolanda:
    25 januari 2010
    Hi Coen,
    Wel misschien wat laat onze reactie nu ik lees dat je al weer terug moet, maar toch genoten van dit verslag. Super
    Groet Frans en Jolanda