Party Rapa Nui stijl

13 december 2008 - Hangaroa, Kleinere Territoria van Chili

Het is vandaag de laatste dag op Paaseiland. De laatste duik die we maakten was aan de ruige noordkant van het eilandje. Overal koralen zo ver het oog kon zien. Op 28 meter diepte lag een opening in een wand waar je doorheen kon. Hierachter lag een kom die van boven tot onder bedekt was met koralen. Heel mooi.

Na de lunch op naar de scooter verhuur. Die kregen we dus niet omdat we geen scooter rijbewijs hadden. Nu heb ik in al die dagen nog nooit één lesauto/motor gezien dus waar die eis vandaan komt is mijn onduidelijk.... toch maar weer een auto gehuurd. Een kwartiertje later reden we op Rapa Nui tempo tegen de vulkaan Rano Kau op. Deze bult heeft een groot kratermeer en een mooi uitzicht over het eilandje en de omliggende oceaan. Nadat men stopte met de bouw van Moai´s is men overgegaan tot het aanbidden van vogels.... tsja... Langs de vulkaan zijn allemaal stenen te zien met uitgehakte afbeeldingen van vogels.... mooi ritje omhoog en prachtige uitzichten.

Vervolgens nog maar een rondje eiland gedaan. Nu de laatste moai´s bekeken en vooral moai´s zonder japanners. Heerlijk rustig en welverdiend een biertje op het strand als afsluiter.

Bij terugkomst bij het huisje was er een groot feest aan de gang ivm de doop van een lokaal larfje. Het dak ging er compleet af, zie de video. We moesten meteen aanschuiven bij de bbq en meehappen... die uitnodiging laat je natuurlijk niet schieten.

´s Avonds, na het eten zijn we met onze zwitserse buurvrouwen via een aantal omzwervingen in de Topatangi terechtgekomen. Zeg maar Paddy´s maar dan anders... En ja Menno, ook hier alleen maar mooie vrouwen. Hier was net een traditionele Rapa Nui dansvoorstelling aan de gang waar wederom het dak afging. Om 3 uur ging bij mij in ieder geval het licht uit alleen gingen de eilanders nog flink door.

1. Lidija&Robert, Arnas en Irta:
    15 december 2008
    he hallo leuk verhaal en waarzijn diemooie vrouwen????en tuurlijk 4 foto's is ook heel veel :)

nou ja die larfje niet geoefen......

dikke doei wij

P.s. Ok we bellen (voor gekken)
  2. Leonie:
    16 december 2008
    Hoi Coen en Roger,

We krijgen weer de gecensureerde foto's te zien hoor. 1 surfer girl, ik geloof veel, maar niet dat er maar 1 mooie is daar op het eiland! Kom op Coen, je moet daar in een waar walhalla zijn en ik neem aan dat je niet alleen oog hebt voor de moai's en/of vogels!

Gr. Leonie
  3. roselda:
    16 december 2008
    Hi Guapo,

Herzliche glückwünsche zum Geburtstag..